DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR?

 

BİR HİKAYE:  ATEŞ, SU VE AHLAK 

 

        Ateş, su, ve ahlâk bir yolda buluşmuşlar. Tanıştıktan sonra bir muhabbete tutuşmuşlar. Başlamışlar kendilerini tanıtmaya.

Ateş başlamış söze:

      " Ben ateş; Ben demiş aşığımdır kimi zaman karanlıklarda, kimi zaman soğuklarda ısınmaya sebebim. Kimi zaman güneşim, kimi zaman bir kor parçasıyım yakarım hoşuma gitmediğinde önüme ne gelirse. Çok iyiyimdir. Benden çok kere istifade edilebilir der ve ekler ateş. Fakat bir sinirlenirsem yakarım etrafımda ne varsa kimi zaman yangın olurum ansızın yakalarım en boş anlarda. Onun için benimle aranızı iyi tutun." der.

Su başlar söze:

       "Benim adım su; Hayat kaynağıyımdır. Yokluğum çok kötüdür. Ben olmazsam yaşayamaz canlılar. Her hayatta ben varım.Benim olduğum yerde hayat" der. Sonra başlar ateşin yaptığı gibi zararlarından bahsetmeye. "Fakat ben bir kızarsam sel olurum bazen, bazen bir fırtınayla gelirim ne varsa yutarım. Onun için benle aranızı iyi tutun." der.

Sıra gelir ahlaka:

     "Benim adım ahlak; Hayat düzeninde benim yerim başkadır der. Benim hiç bir kötülüğüm yoktur. Kimseyi de tehdit etmem der."

       Sonra ateş girer söze:  

"Ben bu arkadaşlığı çok sevdim. Hani olurda bir gün birbirimizi kaybedersek nasıl buluşacağız."

       Su der ki: Beni kaybederseniz eğer bir yağmur gördüğünüzde kaçmayın yaklaşın ben orada olurum.

      Ateş der ki: Beni kaybederseniz eğer bir duman görürseniz, bir sıcaklık hissederseniz hemen gelin ben orada olurum.

Sıra gelir ahlaka:

Söylediği söz çok manidardır.

      Siz siz olun beni sakın kaybetmeyin der. Eğer beni bir defa kaybederseniz bir daha bulmanız mümkün olmayabilir.


           

13-10-2023

     Değerli Anne ve Babalar;

Hayatımızın ve toplumsal yaşamımızın olmazsa olmazı ahlak, değerlerimizle beslenir. Değerler de aklın ve kalbin birlikte uyum içinde olması şeklinde tanımlanabilir. Ahlaki, kültürel, ruhsal, toplumsal ve bireysel alana ilişkin uygun duyarlılık geliştirmeyi ve bunları içselleştirmeyi içerir. Toplumsal ve insani değerler insan yaşamının en önemli yanını oluşturur. Çünkü değerlerimiz insanları birbirine bağlayan, gelişmeyi, mutluluğu ve huzuru sağlayan, risk ve tehditlerden koruyan ahlaki, insani, sosyal, manevi olgulardır. Bu açıdan sevgi, saygı, sabır, adalet, cesaret, dostluk, yardımlaşma, doğruluk, nezaket ve benzerleri önem verilen toplumsal değerlerdir. Bu kazanımlarımızın öğrencilerimize aktarılması da değerler eğitimini oluşturmaktadır. 

     İstasyon ilkokulu olarak bu eğitim öğretim yılında Değerler Eğitimi projesini okulumuzda uygulayacağız. Her ay için belirlenmiş değerler ilgili hem sınıf rehber öğretmenlerimiz,  hem rehberlik servisimiz sınıf içi etkinlikler yapacaklar hem de okul genelinde ayın değeriyle ilgili yarışmalar, sergiler, etkinlikler düzenlenecektir. Bu şekilde değerlerimiz ile ilgili öğrencilerimizin farkındalığını arttırarak değerlerimizi onların kalbine işlemeyi hedefliyoruz.

         Değerler doğrudan yaşanmalı, içselleştirilmeli ve onlara ilişkin duygularla verilmelidir. Ancak bu insani ve vicdani değerlerin kazanımının sadece okulda gerçekleşemeyeceği, ev-aile ortamının ve özellikle anne babanın benimsediği değerler ve bu değerler doğrultusunda sergilediği tutum ve davranışların çocukların kişilik gelişimi ve sahip olduğu değerler çerçevesinde asıl belirleyici ve şekillendiriciler olduğu unutulmamalıdır. O nedenle değerler eğitimi öğrenci, okul ve aile üçgeninde uygulanırsa başarıya ulaşabilir. Sizlerin de aile ortamında gerek yemek sohbetlerinde gerek ise diğer aile ortamı etkinliklerinde okulumuzda işlenen değerleri söyleşi konusu olarak gündeme getirmeniz  ve ebeveyn olarak tutum, duygulanım ve davranışlarınızla çocuklarımıza model olmanız, belirtilen okul programına uygun ev içi davranışlara yer vermeniz çok önemlidir. Bu konuda size klavuzluk edecek veli bültenlerimiz Rehberlik servisimiz tarafından her ayın değerine ilişkin olarak hazırlanarak sitemizde yayınlanacaktır.

 

Değerler Eğitiminin Temel İlkeleri

• Değerler eğitimi, bireyin kendisine ve topluma yararlı olacak temel değerleri kazandırma eğitimidir. 
• Değerler, öğrencinin psikolojik, bilişsel ve sosyal yapısına hitap edecek şekilde aktarılır. 
• Öğrencilere kazandıkları değerleri davranışla ifade etmeleri yönünde fırsat verilir. 
• Okul değerlerin uygulandığı yaşam alanıdır. 
• Okulun tüm öğretmenleri değerlerin modeli olurlar. 
• Değerler eğitimi günlük hayattan ayrı değildir. Hem ailede hem de toplumda devam eder.

Değerler Eğitiminin Amaçları

Değerler eğitiminin ana amacı çocuklarımıza evrensel değerleri kazandırmak,  ahlaki boyutta örnek kişiler olmasını sağlamaktır. Ayrıca;
• Kendisine ve topluma yararlı olacak temel değerleri kazandırmak,
• Kendisine dünyanın ve toplumun bir parçasın olduğunu fark ettirmek,
• Bilgiyi doğru şekilde kullanan bireyler yetiştirmek,
• Yaşadığı toplumda sosyal adalet ve eşitlik ilkesini benimsetmek,
• Bireyin sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimine katkıda bulunmak,
• Öğrencinin kendisini tanımasına ve yeteneklerinin farkına varmasına yardımcı olmaktır.

13-10-2023



Kaynak: İnternet
Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 7  kişi beğendi